A Symbo

Küldetésünk​

Minden gyerek magabiztos és önazonos lehessen. Segítjük őket abban, hogy megtanulják felismerni, kifejezni és szabályozni az érzelmeiket. Célunk, hogy minden gyerek megtapasztalhassa az elfogadó és biztonságos légkört, a teljes figyelmet, melyben magabiztosságot szerezhet és tapasztalatot a sikeres kortárskapcsolatokról. Mert barátkozni jó!
A Symbo csapat

Történetünk

2008

Közös tapasztalat

Nottinhgami évek

2008

2013

Az elhatározás

elhatározás, hogy minden gyereknek megtanítjuk, hogyan tudja dühét és/vagy szorongását irányítani

2013

2014

Symbo Alapítvány megalakul

Symbo Alapítvány lettünk. Heti 1 foglalkozás egy jógastúdióban.

2014

2015

Heti 4 csoport

heti 4 csoport a Dohány utcai első foglalkoztató műhelyünkben

2015

2016

Részmunkaidősek lettünk

részmunkaidő a Symbóban

2016

2017

Király utcai iroda

Elköltöztünk a Király utcába

2017

2019

AVKF gyakorlati hely lettünk

képzők vagyunk a Főiskolán

2019

A Csapat

Faragó Melinda
Faragó Melinda
Faragó Melinda
Faragó Melinda

Gyógypedagógus vagyok, 2009 óta foglalkozom autista gyermekekkel. Még főiskolásként Nottinghamben, majd friss diplomásként az Autizmus Alapítvány Iskolájában tanultam meg az autizmus elméleti és gyakorlati alapjait. Miután az autizmus széles spektrumáról megismertem gyermekeket, hamar kiderült számomra, hogy leginkább az akkoriban még magasan funkcionáló autistáknak vagy Aspergereseknek nevezett csoporthoz, – akiknek tagjai elsősorban integrációban tanulnak – kötődöm leginkább, és a velük való munka során éreztem legjobban magam. Ezért is mélyedtem bele az árnyékpedagógia külföldi gyakorlatának tanulmányozásába, és kezdtem itthoni jó gyakorlatok kialakításába, a Gyermekek házában, és a Móra Ferenc Általános Iskolában.

A Symbo Alapítvány egyik alapítójaként célom, hogy az autizmusban érintett gyermekek kiscsoportos fejlesztés keretében, egy biztonságot adó, és vidám hangulatú légkörben, tematikusan sajátítsanak el, olyan – a mindennapjaik során alkalmazható – szociális-kommunikációs ismereteket, amik segítik őket beilleszkedni a kortárs közösségbe, és tágabb értelemben a társadalomba. Szívügyünk, hogy a család, mint egység kapjon ötleteket, útmutatást ahhoz, hogy a gyermekeik, az ő és a mi segítségünkkel ki tudják hozni magukból a legtöbbet.

Faragó Melinda

Ügyvezető / Kuratóriumi elnök

Farkas Gyöngyi Karolina
Farkas Gyöngyi Karolina
Farkas Gyöngyi Karolina
Farkas Gyöngyi Karolina

Gyógypedagógusként 2008 óta foglalkozom autista gyermekek fejlesztésével. Egy külföldi ösztöndíj vitt közelebb ahhoz az elhatározáshoz, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Kezdetben az Autizmus Alapítványnál dolgoztam, majd a Nemzetközi Cseperedő Alapítványnál kaptam lehetőséget, hogy egyéni és kiscsoportos foglalkozásokat tartsak. 2013-ban egy hazai autizmus projektben kezdtem el dolgozni koordinátorként. A mai napig részt veszek különböző képzések kidolgozásában és oktatásában. Munkám során több megközelítéssel is megismerkedtem, melyek segítettek abban, hogy a jelenlegi csoportfoglalkozásokat leginkább a hozzánk járó gyerekekre tudjuk szabni. Nyitott vagyok az új módszerek és ismeretek iránt. Érdekelnek a határtudományok és az újdonságok. A foglalkozások mellett nagyon szeretem a szülőkkel való munkát a közös ötletelést és a szülőklubokat. Boldogsággal tölt el, hogy nemcsak tőlem tanulnak a gyerekek, de én is minden nap tanulok tőlük. Nélkülük nem tudnám, hogy többféle villamos is van, nem csak Combino és hogy mi is az a Minecraft.

Elérhetőség: Emotic Coaching

Farkas Gyöngyi Karolina

Coach, tréner, gyógypedagógus / Kuratóriumi tag

Lőrincz Anna
Lőrincz Anna
Lőrincz Anna
Lőrincz Anna

Bár mindig is érdekelt és vonzott a valamilyen nehézséggel, akadályozottsággal küzdők megsegítése, eredeti szakmám jogász lett, és csak felnőtt fejjel fordultam tudatosan a gyógypedagógia felé.

2011-ben OKJ-s képzés keretében gyógypedagógiai asszisztensi végzettséget szereztem, majd 2017-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, autizmus spektrum pedagógiája és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. Szakdolgozatomat az autizmus spektrum diagnózissal rendelkező gyermekek iskolai integrációja témájában írtam.

A Symbo-ban 2016-ban kezdtem el dolgozni.

A gyerekekkel való foglalkozás számomra egy fantasztikus kihívás és örömforrás egyben. Minden egyes alkalommal kapok, tanulok valamit a tanítványoktól, és ez folyamatosan inspirál, feltölt és fejlődésre ösztönöz.

Négy gyermekem mellett örömmel szentelem időmet és energiámat a Symboban végzett munkának.

Lőrincz Anna

Gyógypedagógus

Ponori Thewrewk Anna
Ponori Thewrewk Anna
Ponori Thewrewk Anna
Ponori Thewrewk Anna

Első diplomámat magyar szakon szereztem, de hamar megfogalmazódott bennem, hogy bölcsészként pályát tévesztettem. A pedagógia és pszichológia tárgyakat közelebb éreztem magamhoz, melyeket a kiegészítő tanári diplomához hallgattam.

A kezdeti útkeresés során Tanodákban helyezkedtem el korrepetáló-szabadidős tanárként. Ekkor erősödött bennem a segítő szakmák iránti érdeklődés. Útkeresésem végül az autizmussal való találkozással zárult le, amikor feltárult előttem egy különleges kisfiú világa. 

Majd lelkes önkéntesként részt vettem az Aureus Alapítvány fejlesztő munkájában és a csapat teljesértékű tagjává válhattam. Később a csoportos foglalkozások mikéntjét tanulhattam és gyakorolhattam a Nemzetközi Cseperedő Alapítvány szakemberei mellett Párhuzamosan idősebb korosztállyal is kipróbálhattam magam, fiatal munkavállalók munkahelyi beilleszkedését támogattam a Kézenfogva Alapítvány mentoraként.

A Symbo Alapítványhoz pár év kihagyás után, már szülői tapasztalatokkal gazdagodva és a Bárczi Gusztáv gyógypedagógiai kar hallgatójaként tértem vissza.

Ponori Thewrewk Anna

Pedagógus

Berthold Lotti
Berthold Lotti
Berthold Lotti
Berthold Lotti

Mindig is tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni.2017-ban végeztem, mint gyógypedagógiai asszisztens és azóta töltöm a mindennapjaimat gyerekekkel kiscsoportban. Több éve segítem egy autista kisfiú és családja mindennapjait.  2021-ben elvégeztem az ELTE-TÓK óvodapedagógia szakot. A szakdolgozatomban is az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjával foglalkoztam.  A végső célom pedig mindig a gyógypedagógia volt, így egyenes út vezetett az autizmus spektrum pedagógiája szakirányhoz, ahol jelenleg is tanulok.

Számomra nagyon fontos, hogy a gyerekek biztonságos, szeretetteljes légkörben tudjanak működni. Hálás feladat, hogy a Symbo csapatát erősíthetem, és alig várom minden nap lendületesen és végtelen türelemmel fogadjam a gyerekeket és mindenki kibontakoztathassa a személyiségét a közös együttműködés során.

Berthold Lotti

Óvodapedagógus

Csizmadia Laura
Csizmadia Laura
Csizmadia Laura
Csizmadia Laura

Már nagyon korán megfogalmazódott bennem, hogy felnőttként gyermekek segítésével, támogatásával szeretnék foglalkozni. A pályaválasztás során a gyógypedagógia és pszichológia szakok között sokat gondolkodtam, s végül a gyermekpszichológia felé köteleződtem el. A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen folytattam tanulmányaimat, a mesterképzésen fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia szakirányon szereztem diplomát.

Az egyetemi éveim alatt egy autizmusra specializálódott magánrendelőben dolgoztam koordinátorként, ahol lehetőségem nyílt betekinteni autizmussal élő gyermekek mindennapjaiba. Akkortól kezdett egyre intenzívebben érdekelni ez a kihívást jelentő, de nagyon izgalmas és fontos terület.

Emellett a kiscsoportos technikák is központi szerepet foglalnak el az érdeklődésemben. A kreatív, változatos alapokra épülő, élményekben gazdag közös munka fejlesztő hatását nagyon pozitívnak érzem. Így aktuálisan két csoportterápiás módszert is tanulok szakmai eszköztáram bővítése érdekében (gyermek pszichodrámát és művészetterápiát).

Nagyon jó érzés számomra, hogy a Symbo csapat tagja lehetek és csoportos foglalkozások keretein belül támogathatom az ide járó gyermekek fejlődését és kibontakozását.

Csizmadia Laura

Pszichológus

Láncz Anna
Láncz Anna
Láncz Anna
Láncz Anna

Gyógypedagógusként 2019-ben végeztem autizmus spektrum pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon. Bár mindig is tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni kellett egy kis idő, mire igazán megtaláltam az utamat, de úgy érzem, hogy végre sikerült.

A gyerekekkel való közös munka során célom, hogy egy elfogadó, támogató légkörben fejlődjenek, tanuljanak. Szeretem a kihívásokat, a hétköznapok változatosságát és azt, hogy én is mindig tanulok valami újat, a legjobb minecraft hack-eket vagy éppen, hogy melyik volt az első hév és pontosan hányan férnek el rajta.

Láncz Anna

Gyógypedagógus

Győri Judit​
Győri Judit​
Győri Judit​
Győri Judit​

Eredetileg angol és magyar mint idegen nyelv tanári végzettségem van, de már az egyetem alatt a sokszínűség és atipikusság érdekelt, tanár szakos diplomámat a látássérültek angoltanításából írtam. Diplomaszerzés után egy évig egy cseppnyi finn falu gyógypedagógiai általános iskolájában dolgoztam, ahol életre szóló élményeket szereztem arról, hogy hogyan működik egy nyitott, elfogadó iskola és társadalom. Az ottani élmények hatására jelentkeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia karra, ahol 2017-ben végeztem autizmus spektrum pedagógiája szakon. Tíz éve foglalkozom óvodás korosztállyal és a Bátor tábor lelkes önkéntese voltam évekig. Az utóbbi pár évben pedig a három saját gyerekemmel neveljük egymást.

A Symbónál dolgozva látom, hogy a biztatás és az elfogadó légkör szárnyakat ad a gyerekeknek, fantasztikus érzés ennek részese lenni. Szeretek újdonságokat tanulni a gyerekektől, na és persze egy jót nevetni együtt.

Győri Judit

Gyógypedagógus

Pitrik Zsóka
Pitrik Zsóka
Pitrik Zsóka
Pitrik Zsóka

Már a gimnáziumban úgy gondoltam szeretnék gyerekekkel foglalkozni és segítő hivatást választok.

2011-ben szociálpedagógusként végeztem, végül nem gyerekkel, hanem felnőtt pszichiátriai betegekkel, majd 10 évig autista felnőttekkel dolgoztam és intézményvezetői feladatokat láttam el az Autizmus Alapítvány Nappali Ellátást Nyújtó Intézményében.

A Symbo-ban 2018-ban kezdtem dolgozni félállásban, 2022. decembere óta főállásban végzem az Alapítvány adminisztratív feladatait.

Pitrik Zsóka

Kuratóriumi tag / Adminisztrátor

Alapítvány Számokban

Symbo csapat létszám​
0
Családdal dolgoztunk együtt​
0
Kiadványunk jelent meg
0
Gyakorlatozó tanult nálunk
0
Konferencián beszéltünk módszerünkről
0
Fő vett részt akreditált képzésünkön
0

Társadalmi Szemléletformálás

Ne skatulyázz! projekt

Társadalmi szemléletformálás jegyében indítottuk a Ne skatulyázz! projektet. Ennek keretében szerveztünk egy konferenciát, mely ingyenesen elérhető a www.skatulya.hu oldalon.

Ingyenes kiadványainkkal segítjük, hogy minél szélesebb körbe eljusson az ismeret és tegyünk a neurodivergencia deficitként való értelmezésén. Kiadványaink a webshopból ingyenesen letölthetők

Scroll to Top