A Symbo
Küldetésünk

Történetünk
2008
Közös tapasztalat
Nottinhgami évek
2013
Az elhatározás
elhatározás, hogy minden gyereknek megtanítjuk, hogyan tudja dühét és/vagy szorongását irányítani
2014
Symbo Alapítvány megalakul
Symbo Alapítvány lettünk. Heti 1 foglalkozás egy jógastúdióban.
2015
Heti 4 csoport
heti 4 csoport a Dohány utcai első foglalkoztató műhelyünkben
2016
Részmunkaidősek lettünk
részmunkaidő a Symbóban
2017
Király utcai iroda
Elköltöztünk a Király utcába
2019
AVKF gyakorlati hely lettünk
képzők vagyunk a Főiskolán
A Csapat


A Symbo Alapítvány egyik megálmodójaként célom, hogy a hozzánk járó gyermekek kiscsoportos foglalkozás keretében, egy biztonságot adó, és vidám hangulatú légkörben sajátítsanak el olyan érzelmi és társas ismereteket, amik segítik őket a közösségeikben.
2009 óta foglalkozom atipikus gyermekekkel. A kíváncsiság hajt, az egyes gyermekek egyediségének megismerése és a hozzájuk vezető út megtalálása. A legjobban azt élvezem a csoportok vezetésében, amikor látom, hogy a gyerekek megosztják érzéseiket, élményeiket és ezen keresztül kapcsolódnak egymással.
A Symbo vezetőjeként felelősséget érzek azért, hogy kollégáimnak egy olyan munkahelyet teremtsek, ahol meg tudják őrizni lendületüket és lelkesedésüket, ahol biztosított számukra a szakmai fejlődés és a mentálhigiénés támogatás egyaránt.
Faragó Melinda
Ügyvezető / Kuratóriumi elnök


Gyógypedagógusként 2008 óta foglalkozom autista gyermekek fejlesztésével. Egy külföldi ösztöndíj vitt közelebb ahhoz az elhatározáshoz, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Kezdetben az Autizmus Alapítványnál dolgoztam, majd a Nemzetközi Cseperedő Alapítványnál kaptam lehetőséget, hogy egyéni és kiscsoportos foglalkozásokat tartsak. 2013-ban egy hazai autizmus projektben kezdtem el dolgozni koordinátorként. A mai napig részt veszek különböző képzések kidolgozásában és oktatásában. Munkám során több megközelítéssel is megismerkedtem, melyek segítettek abban, hogy a jelenlegi csoportfoglalkozásokat leginkább a hozzánk járó gyerekekre tudjuk szabni. Nyitott vagyok az új módszerek és ismeretek iránt. Érdekelnek a határtudományok és az újdonságok. A foglalkozások mellett nagyon szeretem a szülőkkel való munkát a közös ötletelést és a szülőklubokat. Boldogsággal tölt el, hogy nemcsak tőlem tanulnak a gyerekek, de én is minden nap tanulok tőlük. Nélkülük nem tudnám, hogy többféle villamos is van, nem csak Combino és hogy mi is az a Minecraft.
Elérhetőség: Emotic Coaching
Farkas Gyöngyi Karolina
Coach, tréner, gyógypedagógus / Kuratóriumi tag


Bár mindig is érdekelt és vonzott a valamilyen nehézséggel, akadályozottsággal küzdők megsegítése, eredeti szakmám jogász lett, és csak felnőtt fejjel fordultam tudatosan a gyógypedagógia felé.
2011-ben OKJ-s képzés keretében gyógypedagógiai asszisztensi végzettséget szereztem, majd 2017-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, autizmus spektrum pedagógiája és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. Szakdolgozatomat az autizmus spektrum diagnózissal rendelkező gyermekek iskolai integrációja témájában írtam.
A Symbo-ban 2016-ban kezdtem el dolgozni.
A gyerekekkel való foglalkozás számomra egy fantasztikus kihívás és örömforrás egyben. Minden egyes alkalommal kapok, tanulok valamit a tanítványoktól, és ez folyamatosan inspirál, feltölt és fejlődésre ösztönöz.
Négy gyermekem mellett örömmel szentelem időmet és energiámat a Symboban végzett munkának.
Lőrincz Anna
Gyógypedagógus


Első diplomámat magyar szakon szereztem, de hamar megfogalmazódott bennem, hogy bölcsészként pályát tévesztettem. A pedagógia és pszichológia tárgyakat közelebb éreztem magamhoz, melyeket a kiegészítő tanári diplomához hallgattam.
A kezdeti útkeresés során Tanodákban helyezkedtem el korrepetáló-szabadidős tanárként. Ekkor erősödött bennem a segítő szakmák iránti érdeklődés. Útkeresésem végül az autizmussal való találkozással zárult le, amikor feltárult előttem egy különleges kisfiú világa.
Majd lelkes önkéntesként részt vettem az Aureus Alapítvány fejlesztő munkájában és a csapat teljesértékű tagjává válhattam. Később a csoportos foglalkozások mikéntjét tanulhattam és gyakorolhattam a Nemzetközi Cseperedő Alapítvány szakemberei mellett Párhuzamosan idősebb korosztállyal is kipróbálhattam magam, fiatal munkavállalók munkahelyi beilleszkedését támogattam a Kézenfogva Alapítvány mentoraként.
A Symbo Alapítványhoz pár év kihagyás után, már szülői tapasztalatokkal gazdagodva és a Bárczi Gusztáv gyógypedagógiai kar hallgatójaként tértem vissza.
Ponori Thewrewk Anna
Pedagógus


Több mint öt éve dolgozom a magyar civil szférában, ahol lehetőségem volt inkluzív szemléletű szakemberré válni. Hiszem, hogy nem az embereket kell a keretekhez igazítani, hanem a kereteket érdemes úgy alakítani, hogy mindenki számára hozzáférhetővé váljon a fejlődés és részvétel lehetősége.
Pszichológusként számomra alapvető érték az érzelmi és fizikai biztonság megteremtése. Meggyőződésem, hogy a tanulás és a változás csak bizalmi kapcsolódásban, elfogadó közegben történhet meg igazán.
Szakmai tapasztalataimat elsősorban hospitalizáció miatt traumatizált gyermekekkel végzett munkám során szereztem, emellett dolgoztam menekültekkel is – ezek az élmények mély nyomot hagytak bennem. Megerősítettek abban, hogy a gyerekek minden körülmény ellenére is elsősorban gyerekek maradnak – kíváncsiak, érzékenyek, játékra és kapcsolódásra vágyók.
Munkám során fontosnak tartom a folyamatos tanulást: coachinggal, a traumatudatos megközelítés alapjaival, valamint művészetterápiával is bővítem tudásomat, hogy minél érzékenyebben és sokoldalúbban tudjam támogatni azokat, akikkel dolgozom.
Kertész Laura
Pszichológus


Pályafutásom építészmérnökként kezdtem és hosszú éveket töltöttem a tervezés világában. Idővel egyre erősebb lett bennem az igény az emberekkel kapcsolódásra, a bennük rejlő történetek megismerésére, megértésére, támogatására. Sok év önismereti munkájának köszönhetően láttam rá tisztábban a motivációm valódi forrására és indultam el a segítő szakmák útján. Az elmúlt években sportcoach diplomát szereztem és mentáltrénerként képeztem magam, valamint többféle coaching módszertant sajátítottam el. A gyerekek mellett fontosnak tartom a felnőttek különböző szerepeiben történő támogatását is, ezért jelenleg szupervizor hallgató vagyok a Károlin. Sportcoachként gyerekek és felnőttek mentális fejlesztésén dolgozom, jelen vagyok a Kék Vonalnál, ahol krízishelyzetben lévő fiatalokat hallgatok meg és támogatok, továbbá a Sulinyugi program önkéntes gyerektrénereként tartok foglalkozásokat a gyerekek érzelmi biztonsága és stresszkezelési készségei erősítésének érdekében.
A Symbo küldetése tükrözi a saját hitvallásom és párhuzamos az értékrendszeremmel és kompetenciáimmal. Egy olyan közösség, amely nem „csak” a gyerekek és családok támogatásában, hanem egymás folyamatos szakmai és emberi fejlődésében is elkötelezett és amelyhez én is aktívan hozzájárulhatok.
Kurucz Veronika
Coach, mentálhigéniás tréner


Gyermekkorom óta tudom, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. Utolsó gimnáziumi évem során megtaláltam a Pető Intézetet, melybe rögtön beleszerettem.
Első diplomámat konduktor-tanítóként szereztem 2021-ben. Közben már tudtam, hogy a gyógypedagógia lesz a következő célom. Egy kedves ismerősöm gyermeke megkapta az autizmus diagnózist, akivel kapcsolatban a segítségem kérték egy napra. Vigyázzak rá, játszak vele. A nap végén tudtam mi lesz az egyik szakirányom.
2025-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán autizmus spektrum pedagógiája és hallássérültek pedagógiája szakirányon. Jelenleg egy olyan óvodai csoportban dolgozom, ahol mindkét szakirány tudását kamatoztatni tudom. 2024-től pedig egy autista kamaszklub vezetője vagyok, ami még inkább megerősített abban, hogy jó úton vagyok.
A Symbo csapatához 2025 őszén csatlakoztam. Ebben a közegben egy olyan szemléletet képviselhetek, mely szakmailag inspiráló, a gyerekeknek pedig biztonságot nyújtó környezet.
Bagó Zsófia
Gyógypedagógus


Eredetileg angol és magyar mint idegen nyelv tanári végzettségem van, de már az egyetem alatt a sokszínűség és atipikusság érdekelt, tanár szakos diplomámat a látássérültek angoltanításából írtam. Diplomaszerzés után egy évig egy cseppnyi finn falu gyógypedagógiai általános iskolájában dolgoztam, ahol életre szóló élményeket szereztem arról, hogy hogyan működik egy nyitott, elfogadó iskola és társadalom. Az ottani élmények hatására jelentkeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia karra, ahol 2017-ben végeztem autizmus spektrum pedagógiája szakon. Tíz éve foglalkozom óvodás korosztállyal és a Bátor tábor lelkes önkéntese voltam évekig. Az utóbbi pár évben pedig a három saját gyerekemmel neveljük egymást.
A Symbónál dolgozva látom, hogy a biztatás és az elfogadó légkör szárnyakat ad a gyerekeknek, fantasztikus érzés ennek részese lenni. Szeretek újdonságokat tanulni a gyerekektől, na és persze egy jót nevetni együtt.
Győri Judit
Gyógypedagógus


Zalka Sári vagyok, 2019-ben végeztem az ELTE-n gyógypedagógusként, a Symbo csapatához pedig 2023 őszén csatlakoztam. Egyetemi éveim alatt Finnországban és Ausztriában is jártam, ahol kicsit jobban megismerkedhettem inkluzív iskolai közösségekkel.
Számomra nagyon fontos, hogy a munkám során olyan befogadó közegekben dolgozhassak, ahol a gyerekek szabadon és biztonságos keretek között élhetik meg saját különbözőségeiket.
A Symbo mellett jelenleg ADHD-val és tanulási zavarral élő gyerekekkel dolgozom még egyéni és kiscsoportos formában.
Szerintem mások és önmagunk elfogadásához a kulcs, hogy jobban megértsük saját érzéseinket, viselkedésünket. Örülök, hogy a Symbo-ban ebben támogathatjuk a gyerekeket, számomra pedig egy szakmailag inspiráló és biztos helyet jelent, ahol minden héten tanulok valami újat!
Zalka Sári
Gyógypedagógus


Nagy Bettina
Gyógypedagógus


Már a gimnáziumban úgy gondoltam szeretnék gyerekekkel foglalkozni és segítő hivatást választok.
2011-ben szociálpedagógusként végeztem, végül nem gyerekkel, hanem felnőtt pszichiátriai betegekkel, majd 10 évig autista felnőttekkel dolgoztam és intézményvezetői feladatokat láttam el az Autizmus Alapítvány Nappali Ellátást Nyújtó Intézményében.
A Symbo-ban 2018-ban kezdtem dolgozni félállásban, 2022. decembere óta főállásban végzem az Alapítvány adminisztratív feladatait.
Pitrik Zsóka
Kuratóriumi tag / Adminisztrátor
Alapítvány Számokban
Társadalmi Szemléletformálás
Ne skatulyázz! projekt
Társadalmi szemléletformálás jegyében indítottuk a Ne skatulyázz! projektet. Ennek keretében szerveztünk egy konferenciát, mely ingyenesen elérhető a www.skatulya.hu oldalon.
Ingyenes kiadványainkkal segítjük, hogy minél szélesebb körbe eljusson az ismeret és tegyünk a neurodivergencia deficitként való értelmezésén. Kiadványaink a webshopból ingyenesen letölthetők




