Gyakran Ismételt Kérdések

A csoportok összeállításánál az alábbi szempontokat vesszük figyelembe elsősorban:

  1. A gyermek életkora: csoportjaink életkori szempontból homogének, nagyjából azonos életkorú gyermekeket igyekszünk egy csoportba válogatni. Ez jelenthet azonos, vagy eggyel eltérő osztályfokot a legtöbb esetben. Például elsős és másodikos gyerekek kerülnek egy csoportba. ritkán előfordul, hogy maximum két év van a gyerekek között, amit az alább felsorolt szempontok valamelyike indokol.
  2. A gyermek habitusa (temperamentuma), személyisége: a csoportokat úgy alakítjuk ki, hogy a csoport dinamikája a lehető legkiegyensúlyozottabb legyen. Számos olyan jellemzőt fedezünk fel a gyermekekben, amik a hasonlóság miatt működnek jól (maguk a gyerekek szimpatikusak lesznek egymásnak a hasonlóságaik mentén), mások pedig épp a különbözőség mentén (aktív gyerekeket kicsit lassíthatnak a passzívabb gyerekek, míg fordítva is megtörténik, a passzívak, aktívabbakká válnak). A személyiségek egymásra hatnak, keressük azokat akik jól kiegészíthetik egymást.
  3. Intuíció: a csoportalkotásban az intuíciónknak is szerepet hagyunk. A sok éves tapasztalatunk segít bennünket abban, hogy a megérzéseinket is használjuk a csoportbeosztásnál.

Az első találkozó során kollégánk felméri, hogy a gyermek mennyire mozog otthonosan az érzelmek témájában. Ez magában foglalja az érzelmek felismerését és megnevezését képekről. Az érzelmekhez saját élmény kapcsolását, valamint azt is, hogy mennyire tudja felismerni a környezetében élők érzelmi állapotait. A beszélgetés során benyomást kapunk a személyiségről, temperamentumról, bevonhatóságról, kommunikációs képességekről is, amelyet mind felhasználunk a csoportalkotásnál. Az első felmérés nem egy komplex gyógypedagógiai felmérés, csupán azt a célt szolgálja, hogy a csoportalkotáshoz és témaválasztáshoz információkat gyűjtsünk.

Amíg kollégánk az egyik szobában beszélget a gyermekkel, addig a másik kollégánk a szülővel, vagy szülőkkel beszélget.

Az első beszélgetéshez, egy külön erre az alkalomra összeállított kérdőívvel készülünk, amely a csoportbeosztáshoz szükséges legfontosabb információkra kérdez rá. Tehát a szülői megbeszélés nem egy részletes anamnézis felvételt jelent. A kérdések az együttműködési, társas-kommunikációs képességekre vonatkoznak elsősorban és kifejezetten a jelen, aktuális állapotot vizsgálják. Az első beszélgetéskor nem történik tanácsadás. a kérdőív felvétele után a szülőket tájékoztatjuk a Symbo működési rendjéről, szervezési kereteiről.

Az óvodás gyermekek számára délelőtti időpontokban biztosítjuk a foglalkozásokat. Ez 9:00-i vagy 10:30-as kezdést jelent.

Az iskoláskorú gyermekek számára kora délutántól jellemzően 13:30-tól kezdődően tartunk foglalkozásokat. a legkésőbbi foglalkozás 18:45-kor ér véget.

A csoportbeosztást követően, mi ajánlunk időpontot, csoportot. Az első beszélgetés során természetesen megkérdezzük, milyen időpontok oldhatók meg az Önök számára, de garantálni nem tudjuk, hogy melyik időpontban indul a gyermek számára megfelelő csoport.

Tanfolyami témát először a szakembereink javasolnak. A következő tanfolyami téma kiválasztása szülőkkel történő együttműködés és konzultáció során alakul ki, de szakembereink minden esetben javaslatot tesznek arra vonatkozóan melyik tanfolyami téma anyagát látják leginkább szükségesnek.

https://symbo.hu/tanfolyamok/

Scroll to Top