18 alkalmas tanfolyam

Beszélj róla, oldd meg!

A tanfolyam fókuszába a kommunikációs-, és problémamegoldó készségek fejlesztése kerül. Tapasztalataink szerint a beszéd tartalmi és formai oldalának egyéni jellemzői nagyon sokféleképp befolyásolhatják a sikeres kommunikációt. A gyerekek gyakran kerülnek olyan helyzetbe amikor félreértik őket, vagy ők értenek félre másokat.

A tanfolyam során a gyerekeket segítjük abban, hogy a mindennapi életükben előforduló kommunikációs és problémahelyzetekben magabiztosabban és hatékonyan tudjanak helyt állni. Vannak gyerekek, akik nehezebben, vagy nem a megfelelő módon állnak ki magukért, és fogalmazzák meg mit szeretnének, vagy éppen mit nem.

Fontos, hogy a gyerekeknek legyen ismeretük arról, hogy kivel, milyen témákról beszélgethetnek, hogy mi számít érzékeny témának, vagy hogy milyen időszakok, helyszínek alkalmasak arra, hogy bizonyos témákról beszélgessenek, illetve, hogy milyen hangerőt válasszanak.

A foglalkozásokon gyakorolják, hogy a kommunikáció során váltogatott, mind a két szerepbe (beszélő, hallgató) belehelyezkedjenek, és ismerjék a hozzájuk kapcsolódó egyezményen alapuló szokásokat, melyek mindkét fél számára élvezetessé és tartalmassá teszik a beszélgetést. A neurodiverzitás jegyében, a gyerekek megismerkednek a különféle jellemzőkkel (kinek hogyan könnyebb beszélni vagy figyelni), és megtanulják kommunikálni saját szükségleteiket,, elfogadni mások szükségleteit, és összehangolni ezeket.

Az értő, és aktív figyelem alapjait teremtjük meg a játékos gyakorlatok során. A beszélő szerepében a gyerekek gyakorolják, hogy különböző tudással rendelkező személyeknek körülöttük, pontosan milyen információra van szükségük ahhoz, hogy megértsék azt, amit ők mondani szeretnének. Gyakorolják kiválogatni mondandójukban a mások, illetve a helyzet szempontjából lényeges, és lényegtelen információkat.

A minden alkalommal ismétlődő beszélgető kör során saját élményeik megosztásán keresztül is gyakorolják az elméletben megtanult ismeretet.

Hangsúlyt fektetünk a kommunikáció kölcsönösségének fenntartására is, ezért külön foglalkozunk a kérdezéssel (az aktuális beszédtémával kapcsolatos kérdés megfogalmazása és megválaszolása) és a hozzászólás tanításával is.

A tanfolyam második felében a problémahelyzetek kezelésére kerül a fókuszunk.

Gyakoroljuk, hogy hogyan ismerjék fel a problémahelyzeteket és hogyan azonosítsák, hogy az, kinek a problémája.

A problémák megfogalmazása és „rangsorolása”, skálázása is a tananyagaink között szerepel.

A gyerekeknek valós problémahelyzetek mentén példákat mutatunk azok lehetséges kezelési módjaira, és ők maguk is hoznak; osztanak meg velük előforduló helyzeteket.

Körbejárjuk a vita, veszekedés témáját, hogy mik a veszekedés „szabályai”.

Segítségkérés, kompromisszum kötés, nemet mondás, elutasítás is szerepel a problémamegoldó stratégiák között, melyekkel mind részletesen megismerkednek a gyerekek.

Symbo Tanfolyamok

Érzelmeink nyomában

Érzelmeink nyomában

A tanfolyamon a gyerekek megismerkednek különféle érzelmekkel

Legyél érzelmeid mestere​

A tanfolyamon az érzelmekről, az érzelmek és a viselkedés kapcsolatáról tanulnak a gyerekek

Beszélj róla, oldd meg!

Beszélj róla, oldd meg!

A foglalkozásokon a gyerekek problémamegoldó módszereket tanulhatnak.

Mire Gondolsz?

Mire Gondolsz?

Ezen a tanfolyamon a mentalizáció és az elmeolvasás a központi témánk.

Egy csapat vagyunk!

Egy Csapat Vagyunk!​

A tanfolyamon a gyerekek alapvető csoportkészségeket sajátíthatnak el.

Iskolás leszek

Iskolás leszek

A tanfolyamon felkészítjük a gyerekeket azokra a változásokra, amik az óvodából iskolába történő átlépéssel járnak.

Barátkozni jó! tanfolyam

Barátkozni jó!

A tanfolyamon a barátságról, a barátkozásról tanulnak a gyerekek.

Mindent magamról!

Mindent magamról!

A tanfolyamon énkép, önismeret fejlesztéssel foglalkozunk.

Kérdésed van?

Írj nekünk üzenetet, vagy keresd fel a Gyakran Ismétel Kérdések oldalunkat, ahol igyekeztünk összegyűjteni a legtöbbször előforduló kérdést és választ.

Scroll to Top