18 alkalmas tanfolyam
Beszélj róla, oldd meg!
A tanfolyam fókuszába a kommunikációs-, és problémamegoldó készségek fejlesztése kerül. Tapasztalataink szerint a beszéd tartalmi és formai oldalának egyéni jellemzői nagyon sokféleképp befolyásolhatják a sikeres kommunikációt. A gyerekek gyakran kerülnek olyan helyzetbe amikor félreértik őket, vagy ők értenek félre másokat.
A tanfolyam során a gyerekeket segítjük abban, hogy a mindennapi életükben előforduló kommunikációs és problémahelyzetekben magabiztosabban és hatékonyan tudjanak helyt állni. Vannak gyerekek, akik nehezebben, vagy nem a megfelelő módon állnak ki magukért, és fogalmazzák meg mit szeretnének, vagy éppen mit nem.
Fontos, hogy a gyerekeknek legyen ismeretük arról, hogy kivel, milyen témákról beszélgethetnek, hogy mi számít érzékeny témának, vagy hogy milyen időszakok, helyszínek alkalmasak arra, hogy bizonyos témákról beszélgessenek, illetve, hogy milyen hangerőt válasszanak.
A foglalkozásokon gyakorolják, hogy a kommunikáció során váltogatott, mind a két szerepbe (beszélő, hallgató) belehelyezkedjenek, és ismerjék a hozzájuk kapcsolódó egyezményen alapuló szokásokat, melyek mindkét fél számára élvezetessé és tartalmassá teszik a beszélgetést. A neurodiverzitás jegyében, a gyerekek megismerkednek a különféle jellemzőkkel (kinek hogyan könnyebb beszélni vagy figyelni), és megtanulják kommunikálni saját szükségleteiket,, elfogadni mások szükségleteit, és összehangolni ezeket.
Az értő, és aktív figyelem alapjait teremtjük meg a játékos gyakorlatok során. A beszélő szerepében a gyerekek gyakorolják, hogy különböző tudással rendelkező személyeknek körülöttük, pontosan milyen információra van szükségük ahhoz, hogy megértsék azt, amit ők mondani szeretnének. Gyakorolják kiválogatni mondandójukban a mások, illetve a helyzet szempontjából lényeges, és lényegtelen információkat.
A minden alkalommal ismétlődő beszélgető kör során saját élményeik megosztásán keresztül is gyakorolják az elméletben megtanult ismeretet.
Hangsúlyt fektetünk a kommunikáció kölcsönösségének fenntartására is, ezért külön foglalkozunk a kérdezéssel (az aktuális beszédtémával kapcsolatos kérdés megfogalmazása és megválaszolása) és a hozzászólás tanításával is.
A tanfolyam második felében a problémahelyzetek kezelésére kerül a fókuszunk.
Gyakoroljuk, hogy hogyan ismerjék fel a problémahelyzeteket és hogyan azonosítsák, hogy az, kinek a problémája.
A problémák megfogalmazása és „rangsorolása”, skálázása is a tananyagaink között szerepel.
A gyerekeknek valós problémahelyzetek mentén példákat mutatunk azok lehetséges kezelési módjaira, és ők maguk is hoznak; osztanak meg velük előforduló helyzeteket.
Körbejárjuk a vita, veszekedés témáját, hogy mik a veszekedés „szabályai”.
Segítségkérés, kompromisszum kötés, nemet mondás, elutasítás is szerepel a problémamegoldó stratégiák között, melyekkel mind részletesen megismerkednek a gyerekek.
Symbo Tanfolyamok
Érzelmeink nyomában
A tanfolyamon a gyerekek megismerkednek különféle érzelmekkel
Legyél érzelmeid mestere
A tanfolyamon az érzelmekről, az érzelmek és a viselkedés kapcsolatáról tanulnak a gyerekek
Beszélj róla, oldd meg!
A foglalkozásokon a gyerekek problémamegoldó módszereket tanulhatnak.
Mire Gondolsz?
Ezen a tanfolyamon a mentalizáció és az elmeolvasás a központi témánk.
Egy Csapat Vagyunk!
A tanfolyamon a gyerekek alapvető csoportkészségeket sajátíthatnak el.
Iskolás leszek
A tanfolyamon felkészítjük a gyerekeket azokra a változásokra, amik az óvodából iskolába történő átlépéssel járnak.
Barátkozni jó!
A tanfolyamon a barátságról, a barátkozásról tanulnak a gyerekek.
Mindent magamról!
A tanfolyamon énkép, önismeret fejlesztéssel foglalkozunk.
Kérdésed van?
Írj nekünk üzenetet, vagy keresd fel a Gyakran Ismétel Kérdések oldalunkat, ahol igyekeztünk összegyűjteni a legtöbbször előforduló kérdést és választ.