Miről szólnak a tanfolyamaink?

Szeretnénk egy sorozat keretében bemutatni, mivel foglalkozunk a gyerekekkel az egyes tanfolyamainkon. Elsőként az Érzelmeink nyomában című foglalkozássorozatról lesz szó. Az érzelmek átszövik egész életünket. Ahogyan tanítjuk is a gyerekeknek, óráról órára, mantraként ismételjük: “Amikor történik velünk valami, érzésünk is van azzal kapcsolatban.” Teljesen természetes, hogy a kicsi gyerekeknek még nincsenek szavaik az érzelmeikhez. Nem tudják megnevezni azt, hogy mit éreznek, és nem tudják megfogalmazni az okát sem. Kezdetben, pedig csak azt használják, hogy „jól” vagy „rosszul”. Az érzelmekről való kommunikáció elengedhetetlen a társas kapcsolataink működtetéséhez is. Az, hogy az átélt érzelmeinket megosztjuk egymással, lehetővé teszi számunkra, hogy mások érzelmeit és nézőpontját is megértsük, azaz empatikusak legyünk.

Az egyre jobban terjedő tudatosság az emberekben ráirányítja a figyelmet arra is, hogy már egészen kis kortól kezdve érdemes foglalkozni azzal, hogy a gyerekek megtanulják kifejezni saját érzelmeiket. Az érzelmek felismerése és azonosítása vezet el később a helyes érzelemszabályozáshoz. A tudatos önkontroll hatása, hogy az érzelmek nem kerülnek elfojtásra, és nem alakul ki szélsőséges érzelemkitörés sem.

Az érzelmeink nyomában tanfolyamunk célja, hogy a gyerekek megismerkedjek a különféle érzelmekkel, és megtanulják azok felismerését és kifejezését. Célunk, hogy segítsünk a gyerekeknek megérteni először a saját, majd mások érzéseit, és meghatározni az érzelmek lehetséges okait.

Kiválasztottunk 16 – köztük 2 érzetet – érzelmet, amelyekkel nagyon részletesen foglalkozunk. A következő érzelmekkel és árnyalataikkal foglalkozunk részletesebben: boldog, büszke, szomorú, megbántott, meglepődött, ijedt, dühös, csalódott, fél, szorongó, izgatott, magányos, kíváncsi, fáradt, beteg és nyugodt.

Az átgondolt és jól felépített gyakorlatoknak köszönhetően a gyerekek először megtanulják azonosítani a különféle érzelmek testérzeteit. Megismerkednek ezeknek az érzelmeknek a testi jellemzőivel, és kiválogatják azokat, amelyek rájuk jellemzőek. Rávezetjük a gyerekeket, milyen jeleik vannak, és hogyan ismerhetik fel, hogy egy-egy helyzetben, mit éreznek. A tanfolyam során folyamatosan dolgozunk a gyermekek saját élményeivel. Megtapasztalják, hogy az érzelmeknek fokozataik vannak, gyakorolják az érzelmek fokozataihoz kapcsolható viselkedéseket. Megtanulják összehasonlítani és megkülönböztetni az érzéseket. A tanfolyamon hétről hétre újabb érzelmekkel bővítik saját hangulatkörüket, melyet később otthon is használhatnak.

Hiszünk abban, hogy tevékenykedve, különböző típusú gyakorlatokat végezve még jobban el tudják sajátítani az új ismereteket, és tudják beépíteni a mindennapi életükbe.

Ennek érdekében komplex módon támogatjuk őket.

A tanfolyamhoz készült munkafüzet kitöltésével rendszerezzük a megszerzett ismereteket, mely a későbbiekben is emlékeztetőül szolgálnak. A gyerekek házi feladatot kapnak, aminek segítségével jobban elmélyíthetik a foglalkozásokon tanultakat, és együtt dolgozhatnak a szüleikkel a projekteken.

Az Érzelmeink nyomában társasjátékkal játszva tanulva dolgozzák fel az élményeiket, érzelmeiket.

Számos érzelmekkel kapcsolatos mesekönyvet is beépítünk az órák anyagába, és saját fejlesztésű kognitív tananyagokat is átadunk a gyerekeknek hétről hétre.

A tanfolyamot ajánljuk mindazoknak, akiknek nehézséget jelent saját érzelmeik felismerése és kifejezése, illetve mások érzéseinek azonosítása.

Scroll to Top